Räkneexempel på vad det kostar att flytta med vår flyttfirma i Borås:
Flytt från: Lägenhet
Storlek: Ca 50m2, våning 2 med hiss
Flytt till: Lägenhet
Storlek: Ca 70m2, våning 1.
Övrigt: Normalt möblerad lägenhet. Ingen packhjälp av lösöre. Möjlighet att parkera flyttbil utanför entré. 5-15 mil till ny adress.
Kostnad: Från 3500kr inkl. moms & ROT-avdrag
Räkneexempel två:
Flytt från: Villa
Storlek: 150m2
Flytt till: Hus
Storlek: 200m2
Övrigt: 2-3 våningar, 5-15 meter mellan entréer. Packhjälp med lösöre. Avstånd mellan bostäder: 5-15 mil.
Kostnad: Från 5500kr inkl. moms & ROT-avdrag
Faktorer som påverkar priset för din flytthjälp i Borås:
-
Förberedelser till din flytthjälp
Flytten blir billigare om du förbereder med färdigställda kartonger vid ingången av din bostad. Detta är något som effektiviserar arbetet för våra flyttare vilket gör att jobbet blir klart snabbare och kostar dig mindre pengar. Det är dock viktigt att paketera era gods säkert och tryggt med riktigt bra flyttkartonger. -
Packning & emballage
Vi rekommenderar privatpersoner att vi som flyttfirma sköter packningen av bohaget för att säkert transportera godset till ditt nya hem. Kostnaden för flytthjälpen ökar givetvis vid packning och emballering men något som rekommenderas. -
Distansen mellan gamla och nya bostaden
Distansen mellan bostäderna är givetvis en kostnad som läggs på i priset vid flytthjälp i Västra Götalands län. Det kostar Flyttföretagen i Borås bensin, anställdas löner och andra avgifter. Något att tänka på är att om flytten sker i rusningstrafik så kan det dra ut på tiden och vid en timbetalning kosta mer. -
Personer som bär
Vid flytthjälp i Borås så går det med största sannolikhet snabbare desto fler personer som hjälper till med flytten. Tänk på att varje person ska ha en betalat för sitt arbete och det reflekterar givetvis i priset. -
Flyttkartonger
När du ska anlita en flyttfirma i Västra Götalands län så rekommenderar vi verkligen dig att ha riktigt bra flyttkartonger. En tumregel vi brukar använda oss av i branschen är att räkna med ungefär en flyttkartong per kvadratmeter. Antalet flyttkartonger du behöver till din bostad är svårt att säga men här kommer en bra mall:
- 4 rum och kök på 100 kvm blir ungefär 80 - 100 flyttkartonger
- 3 rum och kök på 80 kvm blir ungefär 70 - 80 flyttkartonger
- 2 rum och kök på 50 kvm blir ungefär 45 - 50 flyttkartonger

Boka hembesök
Det tar bara någon minut och är helt förbehållslöst
Fast pris eller per timme vid din flytthjälp i Borås
Det finns många olika tillvägagångsätt vid flytthjälp i Borås. Du kan antingen välja mellan fastpris eller pris per timme. Våra anslutna företag brukar erbjuda kunden bägge alternativen och förklara för och nackdelar med båda. De flesta kunder tycker det är skönt att veta i förväg veta hur mycket den totala summan kommer bli för flytthjälpen vilket är fullt försåtligt.
Hur fungerar RUT-avdraget vid flytthjälp i Borås?
Något som är viktigt att tänka på innan du anlitar en flyttfirma i Västra Götalands län så är det viktigt att du har betalat tillräckligt med skatt under inkomståret. Detta avgör om du blir beviljad RUT-avdraget eller inte. Läs mer om RUT-avdraget vid flytthjälp.

Nyfiken på vilka tjänster vi erbjuder?
Att flytta kan vara en av livets mest stressande händelser, men med rätt hjälp kan processen bli både smidig och bekymmersfri. När det gäller professionell flytthjälp, står Emrus AB i Borås som en ledande aktör på marknaden. Låt oss berätta varför.
När det är dags att flytta, vare sig det är som företag eller privatperson, finns det många saker att tänka på. En av de mest tidskrävande uppgifterna är att städa den gamla bostaden eller lokalen. Men med Emrus AB i Borås kan du få både flytthjälp och flyttstädning i ett paket. Låt oss gå igenom fördelarna med detta och vår arbetsprocess.
I dagens snabba värld är det viktigt att ha tillförlitliga och effektiva transportlösningar. Hos Emrus AB i Borås förstår vi vikten av detta och erbjuder specialiserade transporter för både företag och privatpersoner, med ett huvudsakligt fokus på företagstransporter.
Magasinering är en tjänst där du kan förvara dina ägodelar på en säker och tempererad plats under en viss tidsperiod. Det kan handla om möbler, kartonger, företagsutrustning och andra föremål som du inte har plats för hemma eller på kontoret. Hos Emrus AB erbjuder vi magasinering som en del av vår omfattande flyttjänst.
Maskinuthyrning innebär att du som kund kan hyra maskiner eller utrustning för att underlätta din flytt. Oavsett om du är en privatperson som ska flytta hemifrån eller ett stort företag som behöver flytta hela kontoret, har vi de rätta maskinerna för ditt behov.

Emrus AB
Vi på Emrus erbjuder kompletta flytt lösningar för både privat personer och företag med flera tilläggstjänster som magasinering eller städning. Vi garanterar våra kunder en smidig och trygg flytt upplevelse tack vare vår kompet...